Gyorsan és lassan emészthető ételek?! Melyek ezek? Mutatom:

Kedves Olvasó! Ezúttal a gyors és lassú emésztésű ételek egy részét kívánom ismertetni. Érdemes először is tisztázni, hogy a fentebb említett, kétféle típust mindenképp meg kell különböztetnünk egymástól és, figyelnünk kell arra, hogy a kettőt ne keverjük egymással egy étkezésen belül.

A gyors emésztésű ételek azok, amiknek hatására többet eszik az ember, mint kellene, hiszen az étkezés után nem sokkal ismét éhessé tesznek. Ezek az evést követően ugyan nagy fokú energiával töltenek fel bennünket, azaz megugrik tőlük a glükóz-szintünk, viszont mindezt a testünk nagy mértékben nem használja fel, így zsírrá alakítja, ami miatt egy idő után bizony a hízás kezdetét veszi.

A lassú emésztésű ételek lassabban emelik meg a vércukorszintet, ezért kiegyensúlyozottabb energiával látják el a szervezetet. Önmagában csak ezt enni viszont szintén nem előnyös, hiszen akkor a szervezetünk állandóan a maximum erőt fejti ki, ami rendkívül megerőltetővé tud válni.

A legjobb, ha reggelire és vacsorára gyors emésztésű ételeket eszünk, ebédre pedig lassabbakat.

Gyorsan emészthetőek:

1. gyümölcs és zöldséglevek/turmixok

A gyümölcslevek, zöldségből készült italok előnye, hogy fogyasztásuk után 15-20 perccel már meg is emészti őket a szervezeted, ezért nem telítenek el hosszú távon!

2. nyers és főtt zöldségek

Számtalan oka van annak, hogy miért érdemes vacsorára például zöldségköretet fogyasztani. Az egyik ezek közül nem más, mint, hogy a főtt állapotában levő zöldségeket a tested nagyjából 40 perc alatt megemészti, nyers formában pedig körülbelül 30-35 percet vesz igénybe ez a feladat.

3. halételek

A halak tele vannak egészséges összetevőkkel, és még az emésztésedre is pozitívan hatnak, hiszen egy halból készült fogás esetén 45 percet, vagy nagyon maximum 1 órát vesz igénybe az emésztés.

Lassabban emészthetőek:

1. olajas, öntetes saláták

A saláta a diétázók egyik leggyakoribb fogása, pedig valójában a testnek hosszabb időbe telik megemészteni, mintha halat ennél zöldségkörettel. Nem a különböző zöldségek teszik nehézzé, hanem a hozzáadott zsírok, (még, ha az olíva olaj is) ehhez csal hozzásegítenek a salátában levő sajtok, amelyek együttesen nehezebbé teszik ezt a fogást.

2. krumpliból készült fogások

A krumpliból főételt és köretet is lehet készíteni, ráadásul finom, így igazán nehéz ellenállni neki. A gond csak az, hogy magas keményítőtartalma miatt nem olyan egyszerű a gyomrodnak megemészteni ezt az ételt, és általában másfél, de sokszor két órába is telhet ez.

3. gabonafélék

Az olyan élelmiszerek, mint a rizs, a quinoa vagy a hajdina szuper választás egy diéta során, de lehetőség szerint inkább ebédnél fogyaszd. A gabonafélék hátulütője ugyanis az, hogy a szervezetnek legalább két órára szüksége van a megemésztéshez.

4. tejtermékek

Este mindenképp figyelj arra, hogy lefekvés előtt jó pár órával egyél/igyál csak tejtermékből készült finomságokat, ugyanis két órán át emészti meg a szervezeted, ami nem túl előnyös az egészséges életvitelben.

5. csirkeételek

A csirkemell az egyik legegészségesebb választás a húsok körében, hiszen magasabb a fehérjetartalma. Azonban a megemésztése, pláne fűszerek függvényében valahol másfél és két óra között mozog. Ennél is arra érdemes figyelni, mint a tejtermékeknél: lefekvés előtt legalább két és fél órával fogyaszd!

6. marhahúsos fogások

A marhahúst, legyen az akár hamburgerben, akár tarjaszelet a tányéron, viszonylag hosszabb időbe telik a testednek megemészteni. Átlagosan ez három óra körül van, így lehetőleg inkább ebédre edd, és ne vacsorára!

7. disznóhúsos ételek

Hasonló a helyzet a disznóból készült ételekkel is. Ez a hús rengeteg recept alapja, de vacsorára jobb, ha inkább elfelejted. Ugyanis a disznóhús megemésztése kimondottan nehéz feladat a testednek, és akár öt órába is telhet, hogy sikerüljön maximálisan feldolgoznia!

Érdemes hát odafigyelnünk, hogy mely napszakban milyen féle-fajta ételt fogyasztunk!

Forrás: www.bien.hu

Fotó: pixabay.com

https://mozogj.blogstar.hu/./pages/mozogj/contents/blog/83954/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?