Erre érdemes figyelni, ha télen is a szabadban futunk

Kedves Olvasó! Mint azt sokan tudjuk, a futásnak rengeteg jótékony hatása van, éppen ezért érdemes egy alap mozgásként beépíteni az életünkbe. A legjobb, ha hetente többször, akár kétszer-háromszor is elmegyünk, és futunk minimum fél órát. Persze nagyon fontos, hogy mindezt a megfelelő módon tegyük.

Nem csak a felszerelés és a technika, de a körülmények is nagyban befolyásolnak bennünket abban, hogy az adott futás milyen hatást gyakorol ránk. És mivel a cél nem más, mint a megtisztulás, érdemes a legjobb körülményeket megteremteni mindehhez. Még akkor is, ha az időjárás nem feltétlenül adott.

Ha eddig még soha sem dugtad ki az orrod a kellemes hőmérsékletű fitnesz termekből télen, akkor azt tanácsolom, hogy a váltásnál sem sokkold rögtön a szervezeted. Vagyis, ha eddig mondjuk heti háromszor bent futottál a futópadon, akkor ne helyezd át az összes edzést egyszerre a szabadba. Először próbáld ki, milyen heti egyszer a csípős hidegben szaladni, majd ha úgy érzed, több is menni fog, apránként váltsd fel a futópados edzéseket a kinti futásokra.

Ehhez azonban jó, ha megfelelően felöltözöl! Sok múlik ugyanis azon, hogy milyen ruházatban mész el futni az esetleges mínuszokban. Mert, ha csak azért nem mersz kimenni, mert félsz, hogy megfázol és beteg leszel, ezt gyorsan hessegesd el. Ugyanis, ha jól felöltözöl nem lesz semmi bajod!

És, hogy mi legyen rajtad, hogy elkerüld a bajt? Mutatom:

Sapka vagy fülvédő:

Ez persze attól függ,hogy ki, melyiket preferálja. Viszont mindenképp érdemes olyan fejfedőt viselni, amit direkt a futásra terveztek, ugyanis a polár béléssel ellátott vagy a kötött anyagba hamar beleizzadhat a fej, ami máris növeli a megbetegedés esélyét.

Hőtartó nadrág

Alapvetően kétféle hosszúnadrág közül lehet választani: a vékonyabb anyagú hosszúnadrágokat is lehet télen használni, ha valaki kevésbé fázós, illetve nincs olyan hideg. A bélelt viszont kicsivel vastagabb anyagú nadrág, ezért a mínuszokban is tökéletesen megállja a helyét.

Felsőruházat

A felsőruházatnál alapjáraton három dologra érdemes figyelni indulás előtt:

- Az első, hogy legyen rajtad egy vékony, légáteresztő anyagból készült aláöltözet (ha nem indokolt, ne síeléshez tervezett aláöltözetet használj!).

- A második, legyen rajtad egy hőtartó pulóver vagy kabát. Az időjárástól függően néha szükség van egy harmadik rétegre is, szélálló dzsekire vagy esőkabátra. Ám, ha nem tudod eldönteni, hogy mit vegyél fel, inkább több legyen rajtad, mint kevesebb. Emellett nagyon fontos az is, hogy sál is legyen rajtad, a sapkához hasonlóan nem kötött sál, hanem például egy vékonyabb anyagból készült körsál. Az orrodig felhúzva ugyanis kiváló védelmet biztosít a szél ellen, de abban is segít, hogy ne a hideg levegőt kelljen belélegezni. Így nem kell attól tartanod, hogy megfázik a torkod!

- A harmadik pedig, ha nem szeretnéd, hogy lefagyjon a kezed, használj kesztyűt. 

Amennyiben ezekre figyelsz és megfogadod a tanácsokat, elkerülheted a sérüléseket, betegségeket és ugyanúgy élvezheted a kinti futást, mint nyáron!

Fotó: pixabay.com

https://mozogj.blogstar.hu/./pages/mozogj/contents/blog/89040/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?