Itt a megoldás a hormonokra, amik hízáshoz vezetnek

Kedves Olvasó! Köztudott, hogy nem csak a helytelen életmód, de a rossz egészségügyi állapot is okozhat elhízást. Ezek az egészségügyi gondok nem feltétlenül ennek a bizonyos helytelen életmódnak köszönhetően alakulnak ki. Ettől sokkal összetettebb és sokrétűbb a megjelenésük oka, ami nem mellesleg személyenként változó is. (Ilyen például a stressz, a lelki állapot, a genetika, az életkor és így tovább..) 

Ma rávilágítok kilenc olyan hormonra, amely ezt a bizonyos elhízást okozhatja, és javaslok esetleges megoldást is! 

1. pajzsmirigy hormon: A pajzsmirigy a nyak alsó részén található. Ez állítja elő a T3 és T4 hormonokat, valamint a kalcitonint, ami az anyagcsere fenntartásáért felelős. Ha ezekből a hormonokból túl kevés termelődik, az hypothyreosis-hoz, pajzsmirigy alulműködéshez vezet. Ennek gyakori tünete a hízás, amit a testben a víz, és nem a zsír felhalmozódása okoz. Ettől tűnik a beteg teltebbnek.

Megoldás: Fogyassz jódozott sót, alaposan főzd meg az ételt, és ne egyél nyers zöldséget, szedj D-vitamint és egyél minél több cinkben gazdag élelmiszert, mint az osztriga vagy a tökmag.

2. inzulin hormon: Az inzulin egy olyan hormon, amit a hasnyálmirigy választ ki. Ez segít szállítani a glükózt a sejtekbe, hogy aztán a test energiaként használhassa fel, vagy zsírként elraktározza. Az inzulin tartja fenn a vércukorszintet. Ha túl sok feldolgozott élelmiszert eszünk, túl sok alkoholt vagy mesterséges édesítőszerrel teli italt fogyasztunk, a test rezisztenssé válik az inzulinra. 

Megoldás: Fogyassz zöld leveles zöldségeket, szezonális gyümölcsöket és zöldségeket, hogy javítsd az omega-3 zsírsav szinted, egyél zsíros halakat, dióféléket, olívaolajat, lenmagot, legalább napi 4 liter vizet igyál meg, eddz legalább heti 4 órát és kerüld az alkoholt, a késő esti nassolásokat, a szénsavas és édesített üdítőket.

3. kortizol hormon: A kortizolt a mellékvesék termelik, amikor depressziósak, feszültek, stresszesek, idegesek, mérgesek vagyunk vagy fizikailag megsérülünk. Elsődleges funkciója, hogy csökkentse a stresszt a vércukorszint növelésével, az immunrendszer elnyomásával, segítse a fehérje-, a zsír- és a szénhidrát-anyagcserét. Az egészségtelen életmód miatt a testünk gyakran van kitéve stressznek, ez pedig a kortizol folyamatos kiválasztódásához vezet, ami káros hatással van általános egészségi állapotunkra, elősegíti a zsigeri zsírok lerakódását és a zsírsejtek érését. 

Megoldás: Éjszakánként legalább 8 órát aludj, kerüld a feldolgozott élelmiszereket, az alkoholt, az olajban sütött ételeket, gyakorold a mély légzést, jógázz, meditálj legalább 1 órát naponta. Ezzel csökkentheted a stressz szintedet, tölts több időt a barátaiddal, a családoddal. 

4. tesztoszteron: Gyakran nevezik a férfi hormonnak is, de a nők testében is termelődik. Segíti a zsírégetést, erősíti a csontokat és izmokat, javítja a libidót. Az életkor és a sok stressz hatására azonban lecsökken a szintje a nőkben, ez okozza a csontsűrűség csökkenését, az izomtömeg csökkenését és az elhízást.

Megoldás: Eddz rendszeresen, a mozgás javítja a tesztoszteron szintet, kerüld az alkoholt, fogyassz fehérje étrendkiegészítőt, egyél rostban gazdag élelmiszereket, mint a teljes kiőrlésű gabonák, a tökmag, a lenmag.

5. progeszteron: A progeszteron és az ösztrogén szintjének egyensúlyban kell lenni a szervezetben. A progeszteron szintje sok okból kifolyólag csökkenhet, pl. stressz, fogamzásgátló tabletta, menopauza miatt. Ez elhízást és depressziót eredményez.

Megoldás: Mozogj rendszeresen, próbáld ki a meditálást, kerüld a stresszt.

6. ösztrogén: Az ösztrogén az elsődleges női nemi hormon. Szintjében bármilyen eltérés elhízást okozhat. Magas ösztrogénszint kialakulhat a hormon túlzott termelődése, vagy sok ösztrogént tartalmazó étel fogyasztása miatt. Amikor az ösztrogén szintje megemelkedik, az inzulint termelő sejteket stressz éri. Ez inzulin rezisztenciát eredményez, ami a vércukorszint megemelkedéséhez és elhízáshoz vezet. A premenopauza szakaszában lévő nőknek alacsonyabb az ösztrogén szintjük. Hogy feltöltse ösztrogén készleteit, a test más ösztrogén forrásokat kezd el keresni. Ilyen források a zsírsejtek. Amikor az ösztrogén szint lecsökken, a test elkezd minden elérhető energiaforrást zsírrá alakítani, hogy feltöltse a vércukorszintet. Ez elhízáshoz vezet.

Megoldás: Egyél teljes kiőrlésű gabonát, friss zöldséget és gyümölcsöt, kerüld az alkoholt, mozogj rendszeresen, kerüld a feldolgozott húskészítményeket.

7. grelin: Elsődlegesen a gyomor választja ki ezt a hormont, amit éhséghormonnak is neveznek. A grelin növeli az étvágyat és fokozza a zsírraktározást. A grelin szintje akkor nő meg, ha valaki szigorú diétán van vagy böjtöl.

Megoldás: Eddz rendszeresen, egyél 2-3 óránként, étkezés előtt 20 perccel igyál fél pohár vizet, egyél friss gyümölcsöt, zöldséget és magas fehérjetartalmú élelmiszereket.

8. melatonin: A melatonin szabályozza az alvást és az ébrenlétet. Miközben alszunk, testünk növekedési hormont választ ki, ami segíti a gyógyulást és építi a sovány izomzatot. De ha nem alszunk eleget, ez a gyógyulási folyamat felborul, stresszt és elhízást okoz.

Megoldás: Késő este és közvetlenül lefekvés előtt ne egyél, aludj eleget, aludj hűvös, sötét szobában, kapcsolj ki magad körül minden készüléket, mielőtt aludni mész.

Forrás: kuffer.hu

Fotó: pixabay.com

https://mozogj.blogstar.hu/./pages/mozogj/contents/blog/91243/pics/lead_800x600.png
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?