Koronavírus: #maradjotthon #mozogjotthon első rész

Kedves Olvasó!

A világjárványra való tekintettel, - amely terjedésének megelőzése nem más, mint az otthonmaradás – arra gondoltam, hogy minden hétfőn írok majd egy rövid, zanzásított összefoglalót arról, hogy milyen mozgásformát, mennyi ideig, hányszor és hol űztem az adott héten, azt remélve, hogy mindez aztán Rád is ösztönző hatást gyakorol és ennek a bizonyos otthonmaradásnak egy apró kis részét okosan és egészségesen töltöd majd el!

A koronavírus, mint tudjuk nagyszülőket, családokat, gyerekeket, fiatalok, egyedülálló és/vagy szerelmes nőket és férfiakat egyaránt arra kényszerített, hogy otthon maradjanak. Ám a home office, a digitálisan zajló oktatás és a házimunka elvégzése mellett még mindig bőven akad mindenkinek szabadideje, amit jó, ha okosan tölt el annak érdekében, hogy ez az idő hasznosan múljon el felette. Erre természetesen kiváló az olvasás, a sorozatnézés, a filmnézés, ruhaszelektálás, az alkotás (rajzolás, festés) és gyakorlatilag minden, ami által szellemileg többek leszünk. Viszont nem feledkezhetünk meg a fizikai állapotunk fitten tartásáról sem. Ehhez pedig nem elég a helyes, immunerősítő táplálkozás és a vitaminok bedobálása. Ezért tenni is kell. A kötelező, illetve az önként választott karantén, vagy legalábbis a felelősségtudatból választott, nagyobb részben való otthonmaradás pedig igen is lehetővé teszi mindezt! Lehetővé teszi a változatos, lazító és egyidőben építő mozgást. Használjuk hát ki!

Én az első, nagyobbrészt karanténban töltött hetemet ( 2020. 03. 16. - 2020. 03. 22. ) a következőképp építettem fel:

- a home office-ban végzett munka előtt, után csak és kizárólag akkor mozdultam ki, ha boltba vagy futni mentem

- igyekeztem a körülöttem levő boltok közül választani, és törekedtem arra is, hogy ezek közül is legtöbbször ugyanabban vegyem meg a szükséges elemózsiát

- a hét napból négyszer - szintén az esti vagy reggeli órákban, amikor már, vagy még alig volt forgalom, szerencsére az azonban jelenleg napközben is viszonylag kicsi – kimentem a szabadba, a víz mellé futni

- kedden 4km-t, szerdán 6 km-t, pénteken 8 km-t, vasárnap pedig 10km-t futottam, vagyis, arányosan növeltem a megtett kilométerek számát ( aki viszont utál futni, annak hasonlóképp javasolt a gyors gyaloglás, a séta, a bicajozás vagy a görkorcsolyázás, ugyanis ezek azok a mozgásformák, amelyeket minden korosztály a maga módján, a maga tempójában, a maga, biztonságos lehetőségeihez mérten bármikor bátran űzhet)

- futás közben csak és kizárólag a számon vettem a levegőt, tisztességes távolságot tartottam az előttem és mögöttem futók között, még előzéskor is, illetve nem köhögtem és fújtam az orrom mellettük, közvetlenül előttük vagy mögöttük, vagyis, akkor nyúltam a zsebkendőmhöz, amikor tényleg senki sem volt körülöttem, (ezt egyébként is mindig így csinálom, mert szerintem ez így is a normális …) az eldobható papír zsebkendő és a szintén eldobható vizes törlőkendő pedig a kardio edzésem alapkellékekké vált

Rendkívül fontosnak tartom leírni, hogy azok, akik megtehetik a karantén ideje alatt is egy bizonyos időt töltsenek a szabadban. A tiszta levegő ugyanis nagyon lényeges a szervezet számra. Persze azt is ki kell emelnem, hogy mindezt ne csoportosan, összeverődve tegyék azok, akik valóban megtehetik! A kert, az erkély, a gang, az erdő, a vízpartok, a tavak környéke elég nagy ahhoz, hogy egymástól távol tisztogassuk a tüdőnket és a lelkünket ebben a nehéz időszakban.

Elengedhetetlen tehát, hogy ne csak a négy fal között végezzünk mozgást, hanem kombináljuk azt szabadtérivel is, okosan, felelősségteljesen!

Fotó: pixabay.com

https://mozogj.blogstar.hu/./pages/mozogj/contents/blog/92194/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?