Koronavírus: #maradjotthon #mozogjotthon hatodik rész

Kedves Olvasó!

A világjárványra való tekintettel, - amely terjedésének megelőzése nem más, mint az otthonmaradás – arra gondoltam, hogy minden hétfőn írok majd egy rövid, zanzásított összefoglalót arról, hogy milyen mozgásformát, mennyi ideig, hányszor és hol űztem az adott héten, azt remélve, hogy mindez aztán Rád is ösztönző hatást gyakorol és ennek a bizonyos otthonmaradásnak egy apró kis részét okosan és egészségesen töltöd majd el!

A koronavírus, mint tudjuk nagyszülőket, családokat, gyerekeket, fiatalok, egyedülálló és/vagy szerelmes nőket és férfiakat egyaránt arra kényszerített, hogy otthon maradjanak. Ám a home office, a digitálisan zajló oktatás és a házimunka elvégzése mellett még mindig bőven akad mindenkinek szabadideje, amit jó, ha okosan tölt el annak érdekében, hogy ez az idő hasznosan múljon el felette. Erre természetesen kiváló az olvasás, a sorozatnézés, a filmnézés, ruhaszelektálás, az alkotás (rajzolás, festés) és gyakorlatilag minden, ami által szellemileg többek leszünk. Viszont nem feledkezhetünk meg a fizikai állapotunk fitten tartásáról sem. Ehhez pedig nem elég a helyes, immunerősítő táplálkozás és a vitaminok bedobálása. Ezért tenni is kell. A kötelező, illetve az önként választott karantén, vagy legalábbis a felelősségtudatból választott, nagyobb részben való otthonmaradás pedig igen is lehetővé teszi mindezt! Lehetővé teszi a változatos, lazító és egyidőben építő mozgást. Használjuk hát ki!

A hatodik, nagyobbrészt karanténban töltött hetemet ( 2020. 04. 20. - 2020. 04. 26. ) a következőképp építettem fel:

- igyekeztem a körülöttem levő boltok közül választani, és törekedtem arra is, hogy ezek közül is legtöbbször ugyanabban vegyem meg a szükséges elemózsiát

- a hét napból háromszor - szintén az esti vagy reggeli órákban, amikor már, vagy még alig volt forgalom, bár szerencsére az jelenleg napközben is viszonylag kicsi – kimentem a szabadba, a víz mellé futni, mindezt háromszor tettem meg és mind a három alkalommal 5 km-t futottam

- emellett a hét napból háromszor, minden reggel elvégeztem egy 30 perces tornagyakorlatot, amelyeknek sora alább tekinthető meg:

https://www.youtube.com/watch?v=-S1Nt79G2ok

- illetve, az elmúlt héten nagyobb hangsúlyt fektettem a mozgás utáni nyújtásra és meditációra, hagytam, hogy a testem és a lelkem megnyugodjon és elcsendesedjen, ehhez az egyik futás után kihasználtam a Tisza-partot, ahol egy rövid sétát is megtettem, majd egy lépcsőn ülve néztem vagy 10 percig a vizet, némán

Rendkívül fontosnak tartom leírni, hogy azok, akik megtehetik a karantén ideje alatt is egy bizonyos időt töltsenek a szabadban. A tiszta levegő ugyanis nagyon lényeges a szervezet számra. Persze azt is ki kell emelnem, hogy mindezt ne csoportosan, összeverődve tegyék azok, akik valóban megtehetik! A kert, az erkély, a gang, az erdő, a vízpartok, a tavak környéke elég nagy ahhoz, hogy egymástól távol tisztogassuk a tüdőnket és a lelkünket ebben a nehéz időszakban.

Elengedhetetlen tehát, hogy ne csak a négy fal között végezzünk mozgást, hanem kombináljuk azt szabadtérivel is, okosan, felelősségteljesen!

Fotó: pixabay.com

https://mozogj.blogstar.hu/./pages/mozogj/contents/blog/93914/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?